מאמרים

שבח גולדשמיט

שמאות מקרקעין | רכוש | חקלאית | ימית | אוירית

שמאי מקרקעין – מדוע חשוב להיעזר בו לפני סגירה של עסקת נדל"ן?

עומדים לערוך בקרוב עסקת נדל"ן? יש נתון חשוב במיוחד שעליכם לדעת לפני סגירת העסקה, משום שאותו נתון עשוי לחסוך לכם כסף רב ולמנוע עוגמת נפש. ישנם מצבים רבים בהם חזות הנכס מושכת במיוחד ונראה שהכל מתפקד כשורה, אך מתחת לפני השטח נמצאים ליקויים שאנחנו לא בהכרח מודעים אליהם.

תפקידו של שמאי מקרקעין זה לגלות את אותם ליקויים שעלולים לצוץ, כמו למשל כשל במיסוי, שעבוד, בנייה לא חוקית ועוד. אותם כשלים עשויים להפחית מערך הנכס ובעצם להקטין את העלות אותה מבקשים מכם הבעלים. חשוב שתדעו שבעת עריכת העסקה שמאי המקרקעין יספק שירות משלים לעורך הדין שלכם, ובאפשרותו להשפיע במידה ניכרת על עלות הדירה.

מה כולל השירות של שמאי מקרקעין?

כשאתם מוכרים או רוכשים בית, לשמאי המקרקעין יש תפקיד חשוב במיוחד בכל הנוגע לבדיקת ההיתכנות הפיננסית של הנכס, כמו למשל בפרויקט התחדשות עירונית או לצורך מתן חוות דעת משפטית. כדי לפעול בצורה הנכונה והמקצועית ביותר, שמאי המקרקעין שואב מידע מגורמים שונים כמו לשכת רישום מקרקעין, מאגרי מידע וארכיונים שונים וחשובים שיש לו גישה אליהם.

השמאי בודק לעומק את המידע שברשותו ומצליב בין הנתונים שמצא לבין הנתונים שיש בידי בעלי הנכס. לעיתים ישנה אי הלימה בין הנתונים השונים, או אי הלימה למצב הקיים בשטח, מה שעלול להיות קריטי במיוחד ולהשפיע בצורה עצומה על ערך הדירה.

כך תדעו כמה באמת שווה הדירה שלכם

כדי לדעת מהו שוויו האמיתי של הנכס שברצונכם לרכוש או למכור, שמאי המקרקעין בוחן ובודק את הנכס ממספר זוויות שונות. החל מפרטים כלליים כמו אזור הדירה והתשתיות שיש בתוכה, ועד לפרטים מעמיקים ומשפטיים כמו היתרי בנייה שונים שעלולים לפגוע בעתיד בערך הנכס, מי הוא בעל הדירה החוקי, האם הנכס משועבד ועוד.

מעבר לכך, בעזרת שמאי מקרקעין תוכלו לדעת האם קיימת חריגה כלשהי בבנייה, מה מותר לכם לבנות בדירה, וגם תוכלו לקבל ממנו אומדן מס שבח ורכישה. כל אלו יאפשרו לכם לערוך את העסקה בראש שקט, להקטין את התשלום שתכננתם להוציא עבור הדירה, או להגדיל את הסכום לפני מכירה.

לפרטים נוספים וקבלת ייעוץ טלפוני לפני סגירה של עסקת נדל"ן, השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם, או צרו קשר עם המומחים של שבח גולדשמיט שמאים בטלפון 04-8756370.