מאמרים

שבח גולדשמיט

שמאות מקרקעין | רכוש | חקלאית | ימית | אוירית

שמאות רכוש – כך תקבלו פיצוי מקסימלי על נזקים שגרמו השוכרים בדירתכם

השכרתם את הדירה שלכם לדיירים חדשים שהרגשתם שאתם יכולים לסמוך עליהם, ושהם ישמרו על הדירה כמה שניתן. תקופת השכירות חלפה לה והשוכרים התקדמו לדירתם הבאה, אך אתם, גיליתם שנותרתם עם דירה פגומה ומלאה בנזקים שלא היו קודם לכן. מי אחראי לשלם את תיקון הנזקים הללו ואיך בעזרת שמאות רכוש תוכלו לקבל פיצוי מקסימלי לצורך התיקון?

למטבע יש שני צדדים

זה לא סוד ששוק השכירות בארץ לא קל עבור השוכרים, אך גם לא עבור בעלי הדירות. השוכרים מצידם נתקלים בדמי שכירות מטורפים ובחוזים עם דרישות מוגזמות, ובעלי הדירות מתמודדים לא פעם עם נזקים שונים שנגרמים לדירתם על ידי השוכרים, ונותרים עם חובות לא קטנים.

על מי מוטלת האחריות לשלם את הנזקים שנגרמים לדירה?

ברוב החוזים הסטנדרטיים ניתן לראות שהאחריות על ביטוח המבנה מוטלת על הדייר השוכר, אך האם השוכר אכן צריך להיות אחראי על דירה שלא שאין לו בעלות עליה? לכאן נכנס החוק אשר טוען כי המשכיר לא רשאי לדרוש מהדייר השוכר לשלם כספים שלא מפורטים בחוק.

בין הכספים שעליכם לשלם בתור משכירי הדירה ניתן למצוא את דמי הביטוח עבור הדירה, תשלומים שמיועדים להשבחת מערכות ומתקנים קבועים בנכס, וכמו כן, רכישה של מתקנים קבועים עבור הנכס. במידה ומדובר בתיקונים או בשיפורים שהשוכר מבקש, ישנם מקרים בהם אתם רשאים לבקש על כך תשלום מהדייר.

קבלת פיצויים מהביטוח בעזרת שמאות רכוש

על מנת להעריך את גובה הנזק ולקבל פיצוי מחברת הביטוח שלכם, במרבית המקרים חברת הביטוח תשלח שמאי מטעמה. חשוב לציין שלחברת הביטוח יש אינטרס לשלם לכם כמה שפחות, ולכן מומלץ מאוד לשכור שמאי רכוש מטעמכם, שידאג לאינטרס האישי שלכם ויאפשר לכם לקבל החזר מקסימלי מחברת הביטוח, לצורך תיקון הנזקים.

יש לקחת בחשבון שככל שהנזק מורכב יותר, נדרשת מומחיות גדולה יותר של השמאי, ולכן אל תתפשרו על בעל המקצוע בו אתם נעזרים. אנחנו מזמינים אתכם לקבל סיוע מהמומחים של שבח גולדשמיט שמאים. אנו נעזור לכם לקבל את הפיצוי המקסימלי שמגיע לכם לצורך שיקום ותיקון הנזקים שנגרמו בדירתכם, בעזרת שמאות רכוש.

לפרטים נוספים וקבלת ייעוץ טלפוני השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם, או צרו קשר איתנו קשר בטלפון 04-8756370.