מאמרים

שבח גולדשמיט

שמאות מקרקעין | רכוש | חקלאית | ימית | אוירית

שמאות חקלאית – כך תגדילו את הסיכוי לקבל פיצוי הולם בגין נזקי טבע

בשנים האחרונות חלה עלייה מטורפת של למעלה מ-40% בהיקף הנזקים שנגרמו לחקלאות בעקבות מזגי אוויר קיצוניים. אם אתם בעצמכם חוויתם נזק כזה או אחר בשטח החקלאי שלכם, אתם ממש לא לבד. אירועי הטבע השונים מתרחשים בעקבות ההתחממות הגלובלית ומביאים לפגיעות ונזקים עוצמתיים בענפי חקלאות רבים. אחד מתפקידיה החשובים של שמאות חקלאית הוא לאמוד את שווי הנזקים הללו, ולהעריך את גובה הפיצויים שניתן לקבל בגינם.

 

היקף הנזקים שנגרמו לחקלאות בשנת 2020

 

לפי נתוני קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, היקף הפיצויים שעל הקרן לשלם לחקלאים בגין נזקי מזג האוויר בשנת 2020, עולים על 300 מיליון שקלים. חלק בלתי מבוטל מסך הפיצויים הללו משולם בשל חוסר יבול הנגרם בעקבות מזג האוויר הקיצוני במהלך החורף. הרוחות העזות, הברד והעלייה בכמות המשקעים הובילו לנזקים כבדים בשטחי הגידול ולנשירת פירות מהעצים.

גם בקיץ המגדלים לא חוו שקט ושלווה. הטמפרטורות שעלו במידה ניכרת הובילו לגל חום כבד וקיצוני שגרם למספר רב של מפגעים חקלאיים. לצערנו התחממו ונפגעו לאורך התקופה גידולים רבים של ירקות, פירות, גפנים ועוד. חשוב לציין שהתחממות פגעה גם בבעלי חיים כמו עופות ודגים, וגרמה לעוד נזקים חמורים.

 

כך תגדילו את הסיכוי לקבלת פיצוי בגין נזקי טבע

 

כפי שניתן להבין, אירועי הקיצון הפכו להיות יותר ויותר תכופים בשנים האחרונות, ולכן יש מספר נהלים שחשוב שתכירו. הנהלים האלו יעזרו לכם לקבל פיצוי הולם מהמדינה או מהביטוח שלכם בעת הצורך ובהתאם לחוקים הקיימים.

כאשר מתרחש אירוע שמוביל לנזק חקלאי, חשוב מאוד לתעד את הנזק בסמוך להתרחשות האירוע. התיעוד ישמש כהוכחה שתוכלו להציג לביטוח, ובעצם להגדיל את הסיכוי לקבלת הפיצוי אותו אתם דורשים. כמובן שמעבר לכך כדאי להיעזר בשמאי חקלאות מטעמכם שיעריך את שווי הנזק, וייתן לכם הנחיות נוספות וחשובות לביצוע כמו קיום בדיקות מעבדה נחוצות.

שמאות חקלאית בשבח גולדשמיט שמאים


משרד השמאים "שבח גולדשמיט" מתמחה בשמאות חקלאית ועוסק בפעילות של שמאות חקלאית על כל גווניה. השירותים אותם תוכלו לקבל אצלנו כוללים אומדן פיצויי הפקעה ראויים של קרקעות, אומדן שווי של מחוברים חקלאיים, יבולים, נחלות, משקי עזר וזכויות כלכליות כמו מכסות ביצים, מים ועוד.

חוויתם נזק חקלאי מכל סוג שהוא? לפרטים נוספים וקבלת ייעוץ מהמומחים שלנו השאירו פרטים בטופס או צרו איתנו קשר בטלפון 04-8756370.