מאמרים

שבח גולדשמיט

שמאות מקרקעין | רכוש | חקלאית | ימית | אוירית

חוסכים סכומי עתק בעזרת שמאי מקרקעין היטל השבחה

מדינת ישראל היא כידוע שותף פעיל במרבית עסקאות המקרקעין שמתבצעות במדינה, והיא עושה זאת באמצעים שונים כמו מיסוי, היטלים, שומות רמ"י וכיוצא באלה. היטל השבחה הוא סוג של מס שאותו מחויב לשלם בעל הנכס בעת מימוש ההשבחה או בעת קבלת ההיתר להשביח את הנכס שלו. השבחת הנכס יכולה להתבצע באמצעות הסבת ייעוד של הנכס, הוספת מרפסת או קומה, הרחבת זכויות על קרקע ועוד. גובה התשלום נקבע על ידי הוועדה המקומית באמצעות שמאי, ומגיע לסכומים לא מבוטלים.

שמאי מקרקעין היטל השבחה מאפשר להגיש פטור או ערעור להפחתה בגובה התשלום, ובכך חוסך ללקוחותיו סכומי עתק.

תפקידו של שמאי מקרקעין היטל השבחה

שמאי מקרקעין היטל השבחה מעניק שירותים לאנשים פרטיים, גופים מסחריים, תעשייתיים וגם ציבוריים, תוך שהוא מעניק אומדן שווי, שומות, הכרעות והחלטות. שמאי זה מתפקד בין היתר גם כשמאי של הועדה המקומית לתכנון ולבנייה. כחלק משירותי משרדנו אנו עורכים שומה מכריעה בהתאם לתיקון 84 לחוק הבנייה, ושומות בנושא פיצוי בהתאם לסעיף 197 לחוק. מעבר לכך אנו מעניקים ייעוץ בסוגיות של חלוקת רכוש והיבטים משפטיים, תכנון ובנייה, יישוב סכסוכים ועוד, ובעלי ותק רב בתחום.

טיפול בהיטלי השבחה נעשה באמצעות ביצוע שומה נגדית לזו של היטל ההשבחה, לטובת הנישום, תוך התמודדות מול וועדות ועיריות, הן לפני מכירה והן לפני רכישה, תוך איתור ומימוש מלוא הפטור במידת האפשר והפחתה אופטימלית של גובה התשלום הנדרש. מדובר בסכומים משמעותיים ביותר.

הערך של משרד בעל מוניטין

התנהלות ביורוקרטית ומשפטית מדויקת באמצעות צוות שמאים מומחים היא תנאי מכריע להיכרות עם רזי החוק ואופי התנהלות המערכת, על מנת לממש את מלוא הזכויות שעומדות לרשות הנישום, פרטי ומסחרי כאחד.

כשהמומחיות המקצועית פוגשת את ההיכרות המעמיקה עם מבנה המערכת, הצרכים שלה ואופן ההתנהלות של הדברים, מתקבלת מפה שונה לחלוטין, בפרט בהיבטים של גובה המס, אבל לא רק. המוניטין של משרד מוביל משרת את הלקוח גם בהיבטים של יעילות, קידום נושאים, יישוב מחלוקות והתמודדות עם סוגיות משפטיות. השאירו פרטים או פנו כעת בטלפון 04-8756370 לקבלת ייעוץ מצוות המומחים של שבח גולדשמיט שמאים.