מאמרים

שבח גולדשמיט

שמאות מקרקעין | רכוש | חקלאית | ימית | אוירית

בקשת השגה על שומת מס שבח – כך תקטינו את המס שעליכם לשלם

מס שבח מקרקעין מוטל על מוכרי מקרקעין בישראל אשר מוכרים דירת מגורים, נכס מסחרי, קרקע ועוד. מס השבח נקבע על פי התקנות שונות, ומחושב בעת מכירת הנכס בהתאם לרווח ההון שהתקבל מהמכירה, ולאחר ניכוי של הוצאות שונות כמו השבחת הנכס, עלויות תיווך, עורך דין ועוד.

את חישוב המס יכול לעשות המוכר עצמו, אך לאחר מכן עליו להגישו לאישור של מנהל מס שבח. במקרה בו לא בוצע חישוב מס על ידי המוכר, מנהל השומה ידאג לכך ובעת הצורך יהיה ניתן לערער על גובה השומה שנקבעה כדי לקבל הנחה או אפילו פטור מלא.

השלבים בהגשת ערעור על שומת מס השבח

לכל מוכר זכות במקרקעין יש את האפשרות להגיש ערעור על גובה מס השבח שנקבע בשומה. את בקשת ההשגה יש להגיש לרשויות מיסוי מקרקעין תוך 30 ימים בלבד מרגע קבלת שומת המס. הערעור מוגש אל ועדת ערר אשר נמצאת בסמכות של בית המשפט המחוזי.

השגה על שומת מס שבח – האם הערעור שלי יאושר?

לאחר בקשת השגה על שומת מס שבח יש להמתין לאישור, אך כמובן שכמו בכל הגשת ערעור, לא תמיד הוא יתקבל. לוועדת הערר יש את הסמכות לדחות את ערעורכם ולהשאיר את שומת מס השבח בדיוק כמו שהייתה. כמו כן, חשוב לציין שלוועדה יש את הסמכות להגדיל את גובה השומה, בדיוק כמו שיש לה את הסמכות להקטינו.

וודאי תשמחו לשמוע שניתן להתנגד להחלטתה של הוועדה באמצעות הגשת ערעור לבית המשפט העליון. יש לקחת בחשבון שבית המשפט יכול להתייחס לסוגיות משפטיות בלבד. בכל מקרה, במידה והערעור מתקבל, כל ההוצאות ששולמו עבור דמי ניהול לאנשי מקצוע יקוזזו משומת המס.

כך תגדילו את הסיכוי שהערעור יאושר

כדי להגדיל את הסיכוי שהערעור שלכם אכן יאושר ושתצליחו להקטין את גובה הסכום שנקבע בשומה, או אפילו לבטלו, כדאי להיעזר בשירותיו של שמאי המקרקעין שהוא בעל תפקיד חשוב במיוחד. השמאי מכיר את החוקים השונים בתחום לעומקם, ויגדיל באופן משמעותי את הסיכוי שתקבלו אישור על ערעורכם ותנצלו את הסכום המלא שמגיע לכם.

לפרטים נוספים וקבלת ייעוץ טלפוני לפני הגשת השגה על שומת מס שבח, השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם, או צרו קשר עם המומחים של שבח גולדשמיט שמאים בטלפון 04-8756370.