מאמרים

שבח גולדשמיט

שמאות מקרקעין | רכוש | חקלאית | ימית | אוירית

בואו לגלות כמה כסף מגיע לכם על איחור במסירת דירה ע"י קבלן

בשעה טובה רכשתם נכס חדש, תאריך הכניסה הולך ומתקרב, אבל הכניסה לדירה ממש לא נראית באופק. הקבלן מתחיל עם תירוצים והסברים ובסופו של דבר לא מוסר לכם את המפתחות בזמן. מצד אחד זה וודאי מתסכל, אך מצד שני, תזכרו שהחוק לטובתכם. כאשר מתרחש איחור במסירת דירה ע"י קבלן, סעיף 5א. לחוק המכר (דירות) קובע כי הקונה זכאי לקבל פיצוי מהמוכר לאחר שחלפו למעלה מ-60 ימי איחור מהמועד שנקבע בחוזה.

המשמעות היא שב-60 הימים הראשונים של האיחור לא יינתן לכם פיצוי, אך החל מהיום ה-61 על הקבלן לפצות אתכם בסכום כספי ששווה ערך לדמי שכירות של דירה הדומה בגודל ובמיקום של דירתכם. על סכום זה עליו להוסיף 50% עבור כל יום איחור, ובמידה וחלפו למעלה משמונה חודשי איחור, התוספת תקטן ל-25% עבור כל יום איחור.

כיצד ניתן להימנע ממחלוקות על איחור במסירת דירה ע"י קבלן?

בעבר חוק זה לא היה מספיק ברור וקבלנים רבים היו מפצים בסכום קטן יותר מהסכום שהיו צריכים לשלם בפועל. הפיצוי לא כלל בתוכו הוצאות עקיפות שנפלו בסופו של דבר על הקונים, ולא התייחס כלל לעוגמת הנפש שנגרמה להם. בשנת 2011 נעשה תיקון בחוק, אך לצערנו עדיין צצו מפעם לפעם מחלוקות שונות בין הקבלן לבין הקונים.

מרבית המחלוקות נעו סביב סכום הפיצוי, וכדי להימנע מהן ולחסוך כאבי ראש והתעסקויות מיותרות מול הקבלן, בשנת 2017 נקבע כי סעיף 5א לחוק המכר (דירות) מחייב חוות דעת של שמאי או הצגת ראיה קבילה אחרת שמוכיחה כי הדירה אכן שווה את הסכום אותו אתם דורשים מהקבלן. ללא ההוכחה אין אפשרות לקבוע מה יהיה סכום הפיצוי.

כך תקבלו את הפיצוי שמגיע לכם במינימום הוצאות

שמאי המקרקעין המוסמכים של שבח גולדשמיט שמאים כאן כדי לעזור לכם בתהליך, ולהעניק לכם חוות דעת שמאית לפיה ייקבעו דמי השכירות הראויים, כלומר, הפיצויים שמגיעים לכם על איחור במסירת דירה ע"י קבלן. חשוב לציין שקבוצה היא כוח, ולכן אם יש בעלי דירות נוספים שרכשו דירה באותו הפרויקט ומתמודדים עם איחור במסירה, מומלץ לפנות אלינו יחדיו וכך העלות עבור כל אחד מחברי הקבוצה תהיה נמוכה ומשתלמת יותר.

לפרטים נוספים וקבלת ייעוץ מהמומחים שלנו השאירו פרטים בטופס או צרו איתנו קשר בטלפון 04-8756370.